Pages

Thursday, November 26, 2009

Nytt spi-bom-feste

Et stykke firkantstål blir til spibom. Har merket av plass til hull. 







Jeg hadde noe nylon liggende, 4 biter på 1cm tykkelse. Ved å ha dette som skjøtestykke, slipper jeg galvanisk tæring mellom aluminiumsbommen og bomfestet. Dessuten regner jeg med at nylonen knekker før bomfestet hvis spinnakeren går i sjøen. Jeg har med reserve bom i 4cm firkant, som passer rett inn på festet.








Drillet hull med søyleboremaskin. Takk til Jon Solberg. Saget med vinkelsliper. 








Delen begynner å ta form. Treverket skal brukes for å kunne sette frem bommen uten å gå på fordekket. Denne skal kunne gå istykker først uten å skade andre deler.








Har formet nylonen så den passer inn i alurør på 5cm i diameter, 2,5mm veggtykkelse.








Viktig verktøy for å forme nylonen.









Det var litt trangt med plass, men jeg ville beholde veggene for å gi økt styrke. Slipte og formet veggene med hammer og vinkelsliper, bor og steinsliper. 

 

No comments:

Post a Comment